Submenu
08 september 2020

Inwerken van nieuwe medewerkers

 

Organisaties nemen nog steeds nieuwe medewerkers aan, ‘de winkel blijft immers open tijdens de verbouwing’. We zien nubij klanten dat het best lastig is om nieuwe medewerkers in te werken.

 

Er wordt nog veel van huis uit gewerkt en dat zal voorlopig nog wel zo blijven, zeker na het laatste advies van het OMT. Dit betekent dat het niet eenvoudig is om een goed inwerkprogramma voor nieuwe medewerkers te maken. Uiteindelijk wil je dat nieuwe medewerkers zich zo snel mogelijk thuis voelen bij je organisatie en ook een idee krijgen van de corporate identity.

 

Het is ook erg belangrijk dat nieuwe medewerkers weten hoe je organisatie met klanten en prospects omgaat. Hoe sta je een klant te woord aan de telefoon? Hoe stel je een e-mail op? Welke ‘tone of voice’ gebruiken we in onze organisatie?

 

Onze e-learningmodules bieden daar een prima oplossing voor. Je geeft jouw nieuwe medewerkers een inlog en zij kunnen al op de eerste werkdag hiermee aan de slag. Dit doen ze in eigen tempo en op momenten dat het uitkomt. Na ieder hoofdstuk maken ze een test om te toetsen of alles helder is.
 

Klant en klaar

We hebben op dit moment 4 modules telefonie en 4 modules e-mail. Aan chat wordt hard gewerkt. Modules zijn compleet met instructiefilmpjes en met geluidsfragmenten van telefoongesprekken. In deze e-learning wordt de basis van klantcontact behandeld. Geschikt voor secretaresses, servicemedewerkers, callcentermedewerkers, doktersassistentes, polimedewerkers, kortom voor iedereen die klantcontact heeft.

 

E-learning op maat

Wil je het helemaal afstemmen op de identiteit van je eigen organisatie, dan maken we deze modules ook op maat. Het is ook mogelijk om een of meerdere modules toevoegen aan de bestaande basis. Deze ‘op maat modules’ zijn ook aan te vullen met filmopnames die we op locatie kunnen maken. Zo krijgt de nieuwe medewerker een heel goed beeld van de organisatie. Hierin werken we samen met TrainStation.

 

Blended learning

Een andere optie is om na de e-learning nog bijvoorbeeld 1 uur met een van onze trainers via Teams deze basismodules af te ronden. Jouw medewerker kan dan vragen stellen over de inhoud of tips vragen voor situaties die de medewerker lastig vindt.

 

Geïnteresseerd? Wil je het zelf ervaren? Dat kan, vraag de demo aan.

 

 
Nieuwsbericht delen