Eindelijk vakantie! Je sluit de kantoordeur achter je. Heb je gedacht aan je afwezigheidsmelder in je mailbox? En hoe zit het met je voicemail?
De ervaring leert dat de e-mail afwezigheidsberichten vaak slordig zijn en fouten bevatten. De reden hiervan kunnen we allemaal bedenken. Het is op het allerlaatste moment in de haast ingesteld. Het bericht is niet kritisch gecontroleerd. Er is geen inspiratie. Maar met fouten of onvolledige teksten sla je een flater! Ook voicemail aanpassingen tijdens een vakantie worden nogal eens vergeten. Een beller wacht dan tevergeefs en wordt niet direct teruggebeld.
Zorg dat je je zaken goed regelt bij je klanten en collega’s tijdens je afwezigheid. Zowel in je mailbox als op je telefoon. Zo voorkom je ontevreden klanten en stress bij jezelf.
Ga er even voor zitten
Let verder nog op:
Uiteraard is het zaak dat je je afspraken nakomt. Neem direct na je vakantie actie op alle binnengekomen berichten. Stel ze niet uit. Zo laat je zien dat je je belofte nakomt.
Zijn je medewerkers niet creatief? Bedenk dan een standaard afwezigheidsmelding voor zowel e-mail als voicemail. Stel deze beschikbaar voor alle medewerkers. Zo is het eenvoudiger en vergeten ze het niet.