De kwaliteit van de bezoekersontvangst is een sterke be´nvloeder van het imago van uw organisatie.
Submenu

Hospitality

Een containerbegrip en een woord dat vandaag de dag te pas en te onpas wordt gebruikt. Ontstaan in de horeca en met name in de hotelerie maar inmiddels ook veel gebruikt in het bedrijfsleven. De ontwikkeling is ontstaan door de toegenomen bewustwording van de noodzaak van een goede bezoekerservaring tijdens het fysieke klantcontact. Hospitality geeft het warme, gastvrije en welkome gevoel aan dat je krijgt als je ergens binnenkomt. Hospitality is bedoeld om het bezoek van de gasten aangenamer te maken. Uiteraard is het ultime doel om de gast te verrassen in positieve zin.

 

Definitie

Hospitality is de oprechte, hartelijke en genereuze ontvangst van gasten.

Het woord komt van het Latijnse woord 'hospes', wat gast en ook vreemdeling betekent.

 

Waar en hoe?

Natuurlijk als gast in de horeca, maar ook als bezoeker aan een winkel, pretpark, een showroom of de balie van een bedrijf. Overal waar de (potentiële) klant zijn mogelijke leverancier of samenwerkingspartner ontmoet, onstaat er een beleving over de kwaliteit van dat klantcontact. Deze momenten, bij aankomst, tijdens het verblijf en bij het afscheid tellen op tot uiteindelijk een positieve of negatieve ervaring. Dit is een grote beinvloeder van het imago van de organisatie.