Wij ontvangen regelmatig vragen van geïrriteerde Nederlanders met als strekking: "Quality Support, kunt u daar eens iets aan doen?". Frustraties over de onbereikbaarheid van een bedrijf of instelling. Ergernissen over te lang wachten voordat er opgenomen wordt (terwijl je daar soms dik voor moet betalen). Frustraties over medewerkers die niet terugbellen of serviceverleners die chagrijnig zijn. Mensen die niet in staat, of bereid, zijn de klant daadwerkelijk en op een plezierige manier te woord te staan. Hetzelfde geldt naast ervaringen aan de telefoon natuurlijk ook voor e-mail berichten en voor contacten aan een balie, in een restaurant, winkel etc.
Laat het ons weten
Natuurlijk kunnen we dit niet zomaar even voor u oplossen. Wat we wel kunnen en willen is de problematiek in Nederland via dit meldpunt inventariseren. Zo stellen we vast hoe groot en urgent het probleem nu eigenlijk is. Dit ook om, op enig moment, de notoire slechteriken te attenderen op hoe de klant het contact met en de 'service' van dat bedrijf ervaart. Zeker ook om de positieve uitschieters in het zonnetje te zetten.
Feiten op een rij
Geen scheldkanonnades of hysterische verhalen op Internet blogs, maar gewoon een verzameling van feiten over de kwaliteit van de afhandeling van klantcontacten door bedrijven in Nederland in de breedste zin des woords.
Waar ergert de klant zich aan?
Over het jaar 2016 toonde Meldpunt Klantmishandeling het onderstaande overzicht van frustaties:
74% Lang wachten
58% Geen (vak)kennis bij medewerker
57% Van het kastje naar de muur worden gestuurd
43% Niet doen wat is beloofd
39% Niet terugbellen
38% Onvriendelijke behandeling
29% Ongeïnteresseerd gedrag
18% Muziek tijdens het wachten
12% Nemen telefoon niet aan
De Top 5 blij makers waren:
74% Empathisch gedrag en beleefdheid van de agent
57% Beantwoorden van de vraag / probleem oplossen
43% Bereikbaarheid (telefonie) en reactiesnelheid (e-mail) *)
58% Nauwkeurigheid
39% Snelheid van afhandeling
Heeft u een slechte klantervaring gehad, laat het ons weten.
Via deze link kunt kun u een kort formulier invullen.
En als het wel goed gaat?
Mocht u echter een fantastische ervaring hebben en dan horen wij dit ook graag. Gebruik deze link voor een geweldige klantervaring.
Ieder kwartaal een ranglijst
Ieder kwartaal publiceren wij hier een ranglijst van de toppers en de floppers.