Submenu
13 november 2015

Hoe mooi zou het als…

Vragen, vragen, vragen. Het leven bestaat uit veel vragen en lijkt het, steeds minder uit antwoorden. Soms makkelijke vragen waar je moeilijke antwoorden op krijgt. En soms ook moeilijke vragen waar je een (te) gemakkelijk antwoord op krijgt. Ik heb vragen over contact centers en over de mensen die daar werken.

 

Hoe komt het toch dat……….

  • We elkaar zo vaak als we communiceren niet goed begrijpen?
  • We al snel denken te weten of te veronderstellen wat de ander zegt of bedoelt?
  • We niet altijd even respectvol met elkaar omgaan?
  • We vaak geen duidelijke doelen hebben?
  • Als we wel doelen hebben we die (opzettelijk?) vaag definiëren?
  • We ons in call centers als politieagenten gedragen?
  • We vinden dat alle agents dom zijn en geen verantwoordelijkheid aankunnen?
  • We denken dat leidinggeven of coachen hetzelfde is als mensen vertellen wat ze moeten doen?
  • We altijd maar afwachten en alles ons lijkt te overkomen?
  • Als je denkt dat het mis gaat het ook echt vaak mis gaat?
  • Het niet zo gemakkelijk is om de zaken ook eens van een andere kant te bekijken?
  • We nog steeds denken dat wij agents kunnen motiveren?
  • We zeggen dat een hoog verloop hoort bij de branche?
  • We geloven dat een hoog ziekteverzuim te maken heeft met de aard van de werkzaamheden?
  • Als we in een call center werken we denken dat je klanten mag mishandelen?

 

Wat in ons zorgt ervoor dat…….

  • We niet zeggen wat we denken?
  • We niet doen wat we zeggen?
  • Het zo moeilijk is om je kwetsbaar op te stellen?
  • We feedback vaak als kritiek ervaren?
  • We er niet voor kiezen om echt contact te maken met klanten?
  • We denken dat ons wereldbeeld de enige waarheid is?
  • We liever blijven doen wat we altijd al deden?
  • We ons bij de één prettiger voelen dan bij de ander?
  • We liever achter in de bus zitten dan dat we bestuurder willen zijn?
  • We heel vaak geen keuzes maken?

 

Hoe mooi zou het zijn als…...

  • We zonder voorbehoud een compliment kunnen te accepteren?
  • We feedback ervaren als een positieve impuls om dingen nog beter te doen?
  • We pro actief zijn en dingen laten bewegen in de juiste richting?
  • We agents stimuleren om het beste uit zichzelf te halen?
  • We onze beperkende overtuigingen achter ons kunnen laten?
  • We onze medewerkers het vertrouwen geven dat ze zelf de juiste keuzes kunnen maken?
  • We als echte coaches agents helpen dingen nog beter te doen?
  • We oprecht geïnteresseerd en dus echt luisteren naar onze gesprekspartner?
  • We sommige dingen niet meer moeilijk vinden maar nog niet zo gemakkelijk?
  • We denken in plaats van “dat moet ik niet vergeten”, we voortaan denken “dat zal ik onthouden?”
  • We in plaats van regels bedenken mensen vrijheid en verantwoordelijk geven?
  • Wij ons wereldbeeld niet altijd en overal op projecteren?
  • We geen weerstand meer zouden hebben tegen veranderen?

 

Einstein zei ooit: als je zegt dat je iets niet kunt dan heb je gelijk. Zeg je dat je het wel kunt, dan heb je ook gelijk. Het is maar waar je voor kiest.

 

 
Nieuwsbericht delen