Submenu
07 augustus 2015

Een analyse van Beste Practices bij succesvolle contact centers.

Op basis van van een analyse van de best practises bij succevolle contact centers zijn deze zes leidende principes geformuleerd:

 

  • Verbinding maken met je klant. Elke klant heeft een eigen verhaal. Luister daarnaar. Een tv-storing betekent niet alleen dat een klant geen televisie kan kijken, maar kan bijvoorbeeld eveneens betekenen dat een (voetbal)avondje met vrienden in het water dreigt te vallen.

 

  • Vrijheid en verantwoordelijkheid bestaat niet zonder elkaar. Medewerkers moeten hun eigen gevoel en inzichten volgen. Wat is goed voor de klant én voor het bedrijf?

 

  • Blije medewerkers, blije klanten. Zorg ervoor dat medewerkers snappen wat hun belang is. Heb oprechte aandacht voor je medewerkers.

 

  • Hire for attitude, train for skill. Teamleden moeten de juiste persoonlijkheid hebben om klanten echt verder te willen helpen.

 

  • Dienend leiderschap. Zorg ervoor dat mensen zich verder ontwikkelen.

 

  • Continue verbetering. Wie gaan voor de 9 en de 10?
 

 
Nieuwsbericht delen