Submenu
04 september 2017

Spelen in de baas zijn tijd...

 

Na afloop van weer een enerverende game 'Klant-erger-je-niet' kwam een van de deelnemers naar mij toe en zei: "Ron ik werk hier nu al 13 jaar, maar ik heb nog nooit zo hard gelopen als vandaag. Dat heb jij toch maar mooi voor elkaar gekregen met deze game."

 

Het spelen van games werkt echt! De deelnemers zitten binnen 5 minuten midden in de game, midden in een andere wereld. Waarom is gamification een onderdeel van ons leren geworden? Daar is een heel aantal redenen voor te noemen. Wat mij betreft is een van de belangrijkste redenen dat ervarend leren een zeer effectieve manier van leren is. We onthouden 70% van wat we hebben ervaren, afgezet tegen bijvoorbeeld 10% van wat we lezen. Er zijn echter meer redenen. Vegter en Verduin beschrijven dat mooi in hun Whitepaper: '10 voordelen van businessgames'

 

  • In trainingen spreken we vaak over delen uit het werk van de medewerker. Daar focussen we ons op en trainen deze. In de game zien medewerkers samenhang tussen verschillende onderdelen. Ze kijken naar het grote geheel.
  • Mensen leren op verschillende wijzen. Er zijn doenres, denkers, dromers, beslissers. De één leert door te kijken, de ander door te luisteren en weer een ander door iets voor zich te zien. Alle vormen van leren komen in onze games aan bod.
  • Games houden de deelnemers een spiegel voor. De deelnemers zien direct het effect van hun eigen handelen.
  • Omdat we met een game uit de dagelijkse werkzaamheden stappen en een andere wereld binnengaan is het een zeer veilige leeromgeving.
  • De games hebben relatief gezien een lage investering.

 

Hebben we u getriggerd? Neem gerust contact op met ons om hier eens verder over te praten.

 

Wilt u de whitepaper downloaden, klik dan hier

 

 
Nieuwsbericht delen