Businessgame over klantgerichtheid
Submenu

Klant erger je niet!

De uitdaging is veranderingen voor elkaar krijgen. Klant-erger-je-niet is een interactieve workshop in spelvorm. De workshop is bij uitstek geschikt om deelnemers het belang van klantgerichtheid te laten ervaren en de inzichten vervolgens in de eigen werksituatie te activeren. Belangrijke thema’s zoals van buiten naar binnen kijken, klantbehoeften, klanttevredenheid, klantcommunicatie en het creëren van ambassadeurs of promoters zijn de rode draad door de game. Ook onderlinge samenwerking en het delen van klantinformatie spelen in de game een belangrijke rol.

 

Toepassingsmogelijkheden

Klantfocus vergroten. Klant-Erger-Je-Niet zorgt voor een ervaring met veel effect. Klantgerichtheidstraject. Zowel bij de kick-off als gedurende het traject helpt de game om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Heisessies, managementdagen, klantendagen.

Levendige discussies over de essentie van klantgerichtheid.

 

Voor wie?

  • Medewerkers binnen afdelingen
  • Afdelingen die met elkaar samenwerken
  • Projectteams
  • Managementteams
  • Klant-erger-je-niet is voor iedereen van directeur tot secretaresse

 

Inzetbaar in allerlei situaties

Of je nu zaken doet met consumenten of met bedrijven, Klant-Erger-Je-Niet is overal

inzetbaar waar klanten belangrijk zijn. Ook in overheid en non profit. Klant-Erger-Je-Niet wordt gespeeld met teams van 6 tot 14 personen. Bij meer deelnemers spelen we met meer teams tegen elkaar. Zo kunnen we ook 200 mensen tegelijkertijd in beweging krijgen.

 

Spelvarianten

100% spel

Uitstekend geschikt voor teambuilding, afdelingsuitjes of

klantendagen. Duur: 3 uur.

Standaardgame

Met een workshop na afloop. Leuk en effectief in 4 tot 5 uur.

Plusvariant

Meer tijd voor het creëren van een leerervaring op maat.

Duur: 5 tot 8 uur.

Maatwerk

Speciaal voor u.

 

 

 

 

 

 

 

 

Veranderkundige principes

Intense leerervaring

In elke ronde van Klant-Erger-Je-Niet leren de deelnemers van hun ervaringen en krijgen ze de kans om de opgedane kennis toe te passen in de volgende ronde. De terugkoppeling van de resultaten en de feedback van de spelleider zorgen voor een leerervaring die veel intenser is dan het bijwonen van een lezing of presentatie.

 

Hoge beklijving

Van een presentatie onthoudt men 10 - 20% van de inhoud, bij business games is deze beklijvingsfactor veel hoger, tot wel 80%. Dit maakt games een zeer effectief instrument voor het initiëren van veranderingen.

 

Spiegelfunctie

De feedback tijdens Klant-Erger-Je-Niet laat als een spiegel zien wat je doet

en hoe je dit doet. Dit geeft de mogelijkheid om te leren van het eigen handelen

en het handelen van de groep. De spelleider stimuleert de deelnemers

om te kijken naar wat er in de eigen werksituatie beter kan.

 

Experimenteren en leren

Zowel voor individuen als voor de groep biedt een speelse simulatie als Klant-Erger-Je-Niet de mogelijkheid te experimenteren met alternatieven en hiervan te leren. Dit noemen we de vensterfunctie. Dit maakt energie vrij om ook in de eigen werksituatie stappen naar verbetering te nemen.

 

Business game meemaken?

Wilt u meemaken hoe een business game werkt? Dat is mogelijk bij ons! U kunt zich gratis en vrijblijvend inschrijven.

 

Downlad onze leaflet.